Blote voeten eiland - Reisverslag uit Holbox Island, Mexico van Pino1974 - WaarBenJij.nu Blote voeten eiland - Reisverslag uit Holbox Island, Mexico van Pino1974 - WaarBenJij.nu

Blote voeten eiland

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

19 Februari 2015 | Mexico, Holbox Island

Met het golfkarretjerijden we door de zand-winkelweggetjes van het eiland het is werkelijk heel bijzonder. Aan de chauffeur vraag ik of hij ons eerst langs de gids kan brengen voor de excursie van woensdag. We stoppen bij een klein winkeltje en rijden verder naar t strand waar onze bungalowpark is gevestigd (20 huisjes). We zijn in het paradijs het is echt prachtig.

Overal lopen leguanen en kyan is heel gelukkig en achter zijn nieuwe vrienden aangerend. De overige toeristen op t eiland zijn vnl Europeanen en wij als enige uit Holanda. Veel Scandinaviërs en andere relaxte mensen. Ze lopen allemaal op hun blote voeten in t dorp of in de barretjes of je er nou werkt woont of toerist niemand draagt schoenen. Iedereen is happy of hippie zo ook bij ons in de huisjes waar kinderen in draagzakken worden vervoerd vaders en moeders van die afzakbroeken aanhebben en rastahaar dragen. Onze buurman zit smiddags met zijn gezin met zijn gitaar op zijn houten veranda en niemand heeft zorgen. Ook die Scandinaviërs niet die nu al voor de zesde keer rondje t park lopen op zoek naar een van hun peuter tweeling. (????!!!!)
ik had ws alle bekken van die leguanen opengetrokken....

Het park heeft zich aangepast naar de bezoekers want alles is ecologisch en daarom heeft ons Caribische hutje een stenen mozaïek wc waar we houtzaagsel gemengd met potpourri in moeten scheppen als we onze behoefte hebben gedaan. Het water wordt verwarmd Door de zon en we douchen onder een schelp. Wel stroom geen flatscreen tv. Kortom we worden gedwongen te relaxen. We wandelen wat liggen wat en zwemmen wat. Vanuit onze hangmat op de veranda bedenk ik hier gaan we nooit meer weg. Wat een luxe om te leven zonder luxe.