Calorieën verbranden in la fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu Calorieën verbranden in la fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu

Calorieën verbranden in la fortuna

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

04 Maart 2016 | Costa Rica, Fortuna

Er mist nog een stuk nl van fortuna zelf...

Calorieën verbranden in la fortuna

Na t ontbijt vandaag al weer vroeg op pad. Om 8.00 gaat het nationaal park bij de watervallen open en we willen er vroeg zijn. Is ook geen probleem want uitslapen kunnen we hier nog steeds niet. Het is hier 6 uur vroeger en nog steeds sta ik om 4/5 uur naast me bed. Hoewel er inmiddels zon is heb ik er nog niet van kunnen genieten dus ik kom dikke wallen en een bleke kop terug.
Ook heb ik nog geen komkommerdieet gehouden want t eten is hier lekker maar ja 3x per dag rijst kip met bonen hoe erg is dat...

Na wat zoeken, want adressen hebben ze hier niet je rijdt gewoon wat vraagt wat en uiteindelijk kom je er, zijn we mooie plaatjes aan het maken van de waterval vanaf boven .. Om vanaf beneden foto's te maken en te zwemmen moeten we 480 treden af.
Met wat trillende benen sta je daar dan maak je foto's kyan gaat uiteraard t water in en dan weer naar boven en dat is pittig voor ons dan. Kyan huppelt irritant snel naar boven en terwijl wij bij elke nieuwe draai over de heling hangen om op adem te komen staat hij boven ons gierend van het lachen te melden hoe leuk dit is. Boven gekomen staan wij half kotsend naar adem te snakken met hoofden als tomaten terwijl mijnheertje nog even fris en fruitig wat rek en strek oefeningen demonstreert alsof hij nog moet beginnen aan de klim. Dan besef je pas echt dat je ouder wordt.

De volgende uitdaging ligt 30 minuten verderop het nationaal park.
Volgens de mijnheer, die heel veel lol heeft, bij het loket zullen we hier dieren spotten is t heel mooi en kunnen we een stuk de vulkaan op om zo de andere beter te bekijken. Alex laat m t wisselgeld houden en hij heeft nog meer lol. We rijden t parkeerterrein op en spotten hier al een of ander wild dier. Onze tocht begint en wat we zien is heel veel riet bomen stenen en toeristen die t zelfde idee vandaag hadden en 2 tropische buien.
En waar we voor kwamen ... Slechts 1 eekhoorn en wat vogels. Teleurstellend dus inmiddels hebben we er hier zo n 7 kilometer opzitten dus tijd voor een stroopwafel en een zwembad bij ons huisje.

Gelukkig is er bij ons huisje genoeg te zien dus we maken onze dierengemiddelde ruimschoots goed door papegaaien op de foto te zetten. En dan wil ik wat gaan lezen in de zon... Maar goed ik ben wel in het bezit van een kind van 8 die de combinatie lezen en stil liggen niet waardeert dus ik moet spelletjes verzinnen bij het zwembad. Dan komt, voor even, mijn redding 2 broertjes die aan de overkant van de weg wonen in een groen gammel huisje. Helaas kunnen zij niet zwemmen maar wel voetballen dus ik ren naar t huisje voor wat speelgoed van kyan. Ze zijn onder de indruk van slechts een opblaasbal en dus trek ik de koffer open voor nog meer speelgoed kleding slippers, tas. Kinderen zijn dolgelukkig de kleding gaat meteen aan. Ze willen weten hoe de spelletjes werken, zweetbandje gaat om en ze gaan trots naar huis om daarna terug te komen om te gaan voetballen met kyan. Gek is hoe kyan altijd alle honden zielig vindt maar om te zien hoe kinderen dan leven tja dat is rot maar zij hebben tenminste geen huiswerk ... Dat we dan bij t afscheid ook zijn nieuwe schoenen weggeven is zelfs fijn want daar wilde hij toch al niet op lopen. Ach zo is iedereen gelukkig.

Om 16.30 rijden we naar de berg voor de warmwaterbronnen. We zitten daar in prachtige baden omgeven door de jungle in zo n 38/39 graden. Heerlijk we drinken een mega cocktail aan de rand en na een tijdje als we gekookt zijn kleden we ons om en eten we daar aan het buffet. Bij terugkomst zal t duidelijk zijn dat we als we als een blok in slaap vielen wat heel goed uitkomt als je de volgende dag 5 uur moet gaan rijden naar de volgende bestemming........ Op weg naar rincon vieja richting Nicaragua...