Van la fortuna naar de hoek van het oudje - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu Van la fortuna naar de hoek van het oudje - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu

Van la fortuna naar de hoek van het oudje

Door: Saskia 1974

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

05 Maart 2016 | Costa Rica, Guanacaste

Onderweg naar de hoek van het oudje (rincon de la vieja) een routevan 5uur maar onze gps zegt 3,5 uur scheelt weer even.

Na t ontbijt om 7.30 uur vertrokken via een mooie route langs het meer van de vulkaan met voor ons een irritante rem trapper en achter ons het modelpersoon van mr. Bean.
Uitleg: bij de waterbronnen parkeerde we gister onze auto komt er een huurauto aan parkeert zijn auto naast ons maar wacht niet zodat ik m'n deur kan opendoen. Hij wil eerst dat is duidelijk dan rent hij voor alles en iedereen naar de receptie om naar binnen te mogen. Oké ik ben vaak ook wat ongeduldig maar zoiets heb ik nog niet eerder gezien. In de baden heeft hij ook geen geduld hij gaat van links naar rechts bad in en uit en zijn vrouwtje volgt gedwee. Vervolgens gaat hij zich verstoppen onder een bruggetje zodat zijn vrouwtje moet zoeken waar hij is. Ik vroeg me altijd af hoe mr. Bean aan zijn grappen komt maar dat is me nu duidelijk deze man stond model voor hem is nu stinkend rijk en reist nu de wereld over met zijn volgzame vrouwtje.
En nu rijden ze dus achter ons, we hopen dat hij nog ergens afslaat maar helaas ws wil hij op de volgende bestemming ook alles van ons winnen. Omdat hij irritant op onze bumper zit laten we m er langs uiteindelijk gaat hij net voor een bocht???!!! De remtrapper voorbij en weg zijn ze ... Ook deze wedstrijd heeft hij gewonnen.
Het landschap is werkelijk prachtig alles is groen en elke bocht is genieten. Het liefst zou ik overal wel willen stoppen, kijken, praatje maken, foto nemen maar zolang t licht is moeten we door.

Halverwege ontdekken we een Mac donalds een dejavu omdat in Mexico aan zo een zelfde weg en soort stad ook zijn gestopt voor de Mac. We betalen een dorpsgek wat munten zodat hij op onze auto past... I watch Your car zegt ie en gebaart met zijn vingers naar zijn ogen. Prima de mannen kunnen aan de burgers. Door een woest landschap vol paarden en droge dorre bomen zetten we onze koers verder richting het noorden, Nicaragua.

Oké en zover ging alles nog goed nadat de tocht wel erg lang bleek te duren. De weg leek wel geen afslagen te hebben ... stonden we ook nog in wegwerkzaamheden die een eeuwigheid leken te duren omdat t verkeer aan 1 kant wordt tegengehouden zodat de andere kant kan rijden vervolgens laten ze een mannetje op een brommertje helemaal komen om onze kant weer te laten rijden en zo rijdt mijnheer motormuis de hele dag dus heen en weer. Totdat we opeens wel heel veel trucks zagen staan en de bevolking duister bleek te worden merkten we dat bij de grensovergang van Nicaragua waren terecht gekomen. T was een bliksembezoek tussen alle hectiek bij de grensovergang keerden we en mochten we t land in en weer uit.
Weer heel wat km terug ! In de verkeersopstopping en daarna ook nog aangehouden door de politie, paspoorten laten zien en toen begon ik maar te vragen aan de agent waar we moesten zijn want we waren helemaal helemaal verkeerd gereden en of hij ons op weg kon helpen.
Hij heeft ons de route uitgelegd en we konden gaan.
Of hij dit ook zo bedacht had geen idee maar t heeft ons niks gekost en we waren weer op weg. Gelukkig hebben we daarna ons huisje snel gevonden deze omgeving is vrij droog en dor maar t ziet er desondanks ook weer zeer verzorgd en mooi uit.

Bij aankomst zijn we direct t zwembad ingedoken en bijgekletst met een Nederlandse groep die al een dag daar zijn. En natuurlijk was er het herkenningsmomentje bent u van....ja dat is hij...

Kyan is druk aan zijn huiswerk begonnen en als beloning voor de onnodige uren in de auto en voor t maken van zijn huiswerk op een vakantie dag gaan we morgen alles doen wat hij leuk vindt. Dus we gaan paardrijden, raften, lunchen, aan touwen hangen muren beklimmen en als afsluiting een spa. Ik ga dus vanavond maar vroeg eten en naar bed...want t belooft een spierpijn dag te gaan worden ...
(Mr. Bean hebben we overigens niet gespot)