Rincon de la vieja oftewel nino - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu Rincon de la vieja oftewel nino - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu

Rincon de la vieja oftewel nino

Door: Saskia 1974

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

06 Maart 2016 | Costa Rica, Guanacaste

Dia rincon de el nino

Oftewel dag van het kind (ons kind)
Ter compensatie van de onnodig gereden extra km op weg naar rincon de la vieja mag Kyan vandaag de dag indelen en dus gaan we raften, paardrijden, klimmen, tokkelen lunchen en naar de spa.

Allereerst worden we klaargemaakt voor het tokkelen we vliegen met 2 gidsen door de jungle. Het gaat prima het is warm en een leuke tocht over de rivier en het gebied waar in we zitten. Daarna gaan onze tuigjes af en gaan we paardrijden. Onderweg hangen de capucijnaapjes boven ons hoofd. Ook een leuke tocht en goed te doen voor mensen met 0,0 ervaring op de rug van een paard. We worden afgezet bij de rivier en onze cowboy laat de paarden los die zullen vanzelf weer terug gaan zegt hij.

Bij de rivier staan de 2 jongens weer met tubing banden we gaan dus ipv raften met banden de rivier op. Ook goed. We plonsen er in en gaan in een stroomversnelling de rivier op. Sommige stukken liggen we stil en dan komen de jongens koppelen ze plat op hun buik hun voeten in onze banden en zwemmen ze ons naar het volgende stuk. Het gaat best hard, en in mijn achterhoofd hou ik in gedachten dat dit het echie is, geen fake rotsen geen stootbanden geen Efteling taferelen met 300 scherpe eisen en veiligheidsvoorschriften maar een echte rivier met echte rotsen ,met op je hoofd een helm en dat is het.

Bij een waterval waar de ene gids onderaan staat en de ander je boven begeleidt gaat kyan voorop dan gaat Alex en dan ik, maar als ik beneden kom ( en koppie onder ga) zie ik kyan al in de verte met veel plezier verder gaan en zie ik Alex onder aan lijkbleek te snakken naar lucht zoals een goudvis op het droge. Stoppen gaat niet dus ik ga door, m'n kind achterna. Even later volgt Alex en vertelt me dat hij ook koppie onder ging alleen onder een rots kwam te zitten en niet meer boven kwam, door de kracht van het water bleef hij daar vast zitten. Natuurlijk heeft t niet lang geduurd maar in zo n situatie duurt t natuurlijk een eeuwigheid.

Verder de rivier op zagen we de aapjes weer en kyan genoot. Hij zei zelfs letterlijk dat hij er geen woorden voor weet hoe leuk dat dit is. Alex zag dat uiteraard totaal anders nog steeds lijkbleek gingen we even later opnieuw een helling af zij verzochten ons in de bocht de hand van de gids te pakken. Maar ook dit mislukte, bij Alex draaide zijn band net voor het grijpen vd hand dus sloeg hij over de kop en nu met zijn been tegen de rotsen...

Jullie snappen Alex gaat nooit meer in zo n band en kyan juist weer wel....
Daarna gingen we voor wat jodium en pleisters naar de receptie en uitrusten bij t zwembad en smiddags naar de spa. Heel vervelend allemaal.
Omdat hier ook een nationaal park zit en la fortuna zo was tegengevallen wilde ik dit morgenochtend na t ontbijt gaan doen voor ons vertrek naar de kust.

In eerste instantie twijfel ik nog of we een bezoek moeten doen aan t nationaal park hier omdat de groep van djoser niet heel erg enthousiast terug kwam de groep van sawadee die we vandaag spreken er niet eens heen gaat en nadat we een echtpaar hadden gesproken die daar vandaag een wandeling hadden gemaakt en vertelde dat t de moeite waard is maar dat het wel 2,5 uur heen en 2,5 uur terug is... Besluiten we morgenochtend toch maar af te reizen naar de kust met een omweg ofzo (zijn we immers goed in) vanaf morgen liggen we 4 dagen aan het strand ik zeg ..
PURA VIDA!!!!!!