Vier dagen pura VIDA in Samara en dat rijmt! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu Vier dagen pura VIDA in Samara en dat rijmt! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu

Vier dagen pura VIDA in Samara en dat rijmt!

Door: Saskia 1974

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

07 Maart 2016 | Costa Rica, Sámara

Vier dagen pura VIDA in Samara en dat rijmt!

Met een bewuste omweg vandaag naar Samara gereden voor de eerste ontmoeting met de kust van Costa rica. Eerst nog onderweg wat stops gemaakt 1.bij een bank waar t pinnen niet willen lukken dus gaan we verder naar de volgende bank waar ik eindelijk zonder creditcard voor t eerst kan pinnen. Ben zo blij dat ik maar meteen maar 2x pin in dollars en in colonnes. Een andere toerist kijkt raar op als ik een vreugdendansje maak omdat t dan eindelijk is gelukt. Het geld vliegt eruit Want alles is hier duur en ooit bereikt onze credit card zijn limiet... En das Niet echt handig als de tank van de auto leeg begint te raken...

De volgende stop is in een dorpje waar we meteen aanspraak hadden van diverse mijnheertjes die ons van alles willen laten zien maar uiteraard ook ijsjes willen verkopen of een kokosnoot.

Tijdens de wandeling over t plein zien we enorme leguanen op de takken liggen en wat eekhoorns ook komt er een mijnheer die zich opwerpt als een soort van gids en met veel gebaren naar de boom wijst en vervolgens naar zijn hart grijpt alsof het dier heel belangrijk voor hem is en als ik t goed begrijp hebben de leguanen ook een naam gekregen van hem. Hij ratelt maar door we worden er een beetje bang van. Vervolgens worden we nog gewezen op wat magere eekhoorntjes en voor de afleiding en omdat t echt bloody hot is, kopen we maar wat schaafijs van de man met t leuke kraampje die voor ons zijn radiootje wat harder zet.

Omdat we waarschijnlijk de enige klant van de maand zijn kiepert hij alles wat hij maar in zijn karretje heeft staan in de schaafijs, van vruchten smaken, chocolade saus en blikje cocosmelk en zelfs melkpoeder... Niet te vreten/zuipen dus. Zodra ik netjes veel te veel heb betaald gooien we de bekers stiekem in de prullenbak. We maken hier en daar wat foto's en we gaan verder.

De laatste stop voordat we naar ons hotel rijden is voor de lunch bij een pizzeria echt heerlijk gegeten. Daarna boodschappen gehaald en doorgereden overigens ziet t dorpje er leuk uit. Surfen en rasta haar is hier hot. Ons hotel is niet afgenomen via een reisorganisatie deze had ik zelf geregeld via internet dus ik zat met geknepen billen in de auto hopend dat t goed zou gaan... Ook omdat booking.com en t hotel zelf het verblijf veel duurder aanboden. Maar t is goed gekomen we werden verwacht en t ziet er prachtig uit we hebben een mooie gestylde nieuwe kamer, fris schoon, we zitten op t strand met een prima zwembad met bar. En incl ontbijt, want daar ging t me om ik wilde incl ontbijt we zitten immers in Costa rica en niet in Nederland met in elk dorp een warme bakker. Dat was dan de luxe die ik wilde verder maakt t me niet uit.
De overige dagen zitten we allemaal in Lodges wat allemaal tot nu toe prima bevalt, schone huisjes aardige mensen.

Verder is t goed smeren tegen de muggen want hier woont de zika mug is ons verteld.
Overigens is t hier al bekend in insectenland dat ik ben gearriveerd want mijn benen zitten weer volledig onder, deze keer alleen geen mug maar iets anders die me lekker vindt ik heb natuurlijk ook lekkere gladgeschoren pootjes in verhouding tot die scharminkel harige benen van mijn reisgenoten. Daar valt bijna niet in te prikken.

Tijdens onze reis is ons wel opgevallen dat de meesten scholen hier achter slot en grendel zitten ook de naast ons hotel gelegen gevangenis blijkt een school te zijn. Overal prikkeldraad en hoge muren. In ons hotel zitten merendeels Amerikanen die inclusief zitten, en dat wilde wij juist niet, dus terwijl zij zich opdofte voor t diner gingen wij naar t centrum in ons kloffie op teenslippers. Heerlijk gegeten bij een Mexicaans restaurant zo af en toe kwam er een muzikant aangelopen die begon te spelen of trommelen of met vuur ging zwaaien. Al met al ben je zo weer een paar dollars armer zonder dat je bent begonnen met je gerecht. Maar t was de moeite waard. Terug naar t hotel haal ik nog even wat drinken bij een supermarkt cq schuur met koelkast, een kassa heeft ze niet, de schuurmedewerkster pakt een rekenmachine erbij terwijl ik ondertussen de kat aai die voor haar "toonbank" zit en dan reken ik af.

Ons eerste nachtje op een kingsize heerlijk zacht bed, ik zeg...

La primer dia
In Samara
Is pura VIDA



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pino1974

Actief sinds 05 April 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 8045

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Mexico Mexiiicoooo

18 April 2014 - 07 Mei 2014

apenland

27 Februari 2016 - 30 November -0001

op zoek naar de kikkers van Costa Rica

Landen bezocht: