Weg uit Manuel antonio op naar? ???? - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu Weg uit Manuel antonio op naar? ???? - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu

Weg uit Manuel antonio op naar? ????

Door: Pino1974

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

15 Maart 2016 | Costa Rica, Uvita

Weg uit Manuel antonio eerder dan gepland

Het nationaal park is echt DE attractie hier en als je een goed hotel hebt zul je je hier vast goed kunnen vermaken. Maar als je tijdens je reis al verwend bent door zoveel diersoorten dan ga je niet 4 dagen in het park zitten om je hotel te ontwijken als dat ook nog eens 16 pp per dag kost.

In ons hotel hebben we niks te zoeken want ook daarin zijn we verwend door mooie schone accomodaties en vaak door lieve behulpzame mensen. Dit is een betonnen kelder. De avond na een slechte douche met voornamelijk koud water besteed ik door tripadvisor na te lezen, excursie mogelijkheden om zoveel mogelijk weg te blijven uit dit ellendige oord maar dan kom ik uiteindelijk uit bij andere hotels hier in de omgeving. Onze organisatie is aangesloten bij meerdere hotels in dit plaatsje die ik heb bekeken en bezocht helaas konden zij niks voor ons betekenen omdat ze vol zaten. Dus wijk ik uit naar andere plaatsjes en stuur wat mails uit.

De volgende ochtend stappen we met goede moed ons terras op waar we in een rioollucht belanden dan beginnen we met goede moed aan het ontbijt maar als dan de kokkin in d'r oor zit te poeren en de bediende ongeïnteresseerd en al kauwend ons wat fruit voorschoteld is Alex er klaar mee we gaan onze koffers pakken. Alex maakt als Rob de Geus keurmeester, nog even wat foto's en geeft aan dat hij er niet vrolijk van wordt... Het is hier echt vies en vooral de lucht in ons huisje ruikt erg chemisch.
Ik check uit en meld dat we 2 dagen eerder dan gepland ze zullen verlaten vanwege de viezigheid, een zwembad waar we niet in kunnen met 35 graden en de stank in en buiten de kamer. Dat ik alleen haar erg aardig vond en de hond en verder is t adios en pobre vida.

We rijden naar het zuiden, ik heb iets gevonden op tripadvisor slechts een half uur van ons vandaan. T zit echt midden in de jungle, t is er nog heter en zonder airco in t hutje gaan we dat niet overleven overigens is de eigenaar er niet en zullen we 1,5 uur moeten wachten. We gaan verder en rijden door naar t zuiden. Ondertussen bel ik de reisorganisatie om te zeggen dat we weg zijn gegaan en dat we ergens in een plaatsje gaan stoppen om te lunchen of zij nog tips hebben. Ze hebben gebeld met een Bungalow bij ons niet ver vandaan waar we terecht zouden kunnen. We gaan er heen en deze is prima. De ontvangst is hartelijk het huisje is prima en we krijgen die met het beste uitzicht over de jungle naar de zee. En heel belangrijk een lekker zwembad waar we nog een paar uurtjes relaxen. Omdat we echt weer in de natuur zitten ook al is t zonder tv of luxe is dit wel weer helemaal waar we voor kwamen. Alleen die insecten... Die mogen ze wel verplaatsen wat een grote joekels en een geluid.... Alsof er een brommer tussen de bomen wordt gestart zooooo hard niet normaal.

Kyan maakt savonds op bed nog wat huiswerk als ik t uitgil... Er zit een enorm insect op zijn schouder mee te kijken vreselijk gewoon! Kyan (mini Freek) gilt uit dat we m niet mogen doodmaken dat is gewoon zielig!! Alex zorgt ervoor dat de insect ons huisje voor nu verlaat. ( uitleg: insect denken we in Nederland aan iets van een formaat van een babyduim hier is dat zo groot als een volwassen hand, dan is t ook logisch dat er zoveel vogels zijn 1 insect en je hebt voor een week te eten. In mijn wereld kun je t dan ook geen insect meer noemen).
Bij het meisje van de receptie bespreken we de omgeving ( geen idee wat hier te doen is of überhaupt is) maar geven aan dat we nog op zoek zijn naar de ara de enige die we alleen hebben zien vliegen en gehoord maar nog niet goed op de foto hebben en zouden willen zien. Morgen gaan we daarom naar corvado met een boot door de mangrove en via de zee naar een strand waar ze veel voorkomen.

Dat wordt morgen 6.30 ontbijten en vertrekken ons avontuur is dus nog niet afgelopen.