iets actief - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Pino1974 - WaarBenJij.nu iets actief - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Pino1974 - WaarBenJij.nu

iets actief

Door: sas

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

04 Mei 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

En zo gingen we vrijdag nog iets doen. .
Inmiddels had kyan zijn vrienden al gedag gezegd zij gingen weer naar Nederland. Zo werden we opgehaald en naar de boot gebracht onderweg moest de chauffeur nog even wat brood en pinda's halen voor onze trip en daarna werden we afgezet bij een hele drukke haven vol Chinezen en maleisen. Vanwege onze privé tour ontweken we de rijen en gingen we langs alles en iedereen het bootje in. Heel decadent maar wel erg prettig.

Eerste stop was een vleermuizen grot. Ondertussen was alex aan het onderhandelen met een paar vrouwen hoeveel het zou kosten als ze ons mannetje zouden kopen. Toen hij zei dat hij niet te koop was maar dat hij ook zo een exemplaar kon maken met haar gierde die vrouwen de hele steiger bij elkaar. Die hadden ws voor de rest van de dag hele vrolijke gedachten door die vreemde toerist.

Snel sprongen we in ons bootje op weg naar de visserij waar we uitleg kregen over de vissoorten daarna mochten we aapjes uut de mangrove voeren met pinda's, gaven we vissen brood uit de hand en bekeken we de zeearenden in de baai. Na een bezoek aan een privé strand sloeg het weer om en moesten we de speedboot aan het werk zetten en wisten we gek genoeg de bui te omzijlen op een manier dat mijn telefoon zei... welkom in Thailand. ..

Daarna volgde de lunch op een drijvende restaurant. Terwijl kyan daar naar de visvangst keek werd hij ( door een tonijn) zo natgespat dat hij kleddernat op de steiger viel wat wel weer voor wat vermaak zorgde tijdens onze vishap.

zo stonden we smiddags weer aan ons geliefde zwembad voor de dagelijkse verkoeling. In de avond kiezen we een restaurant uit in de straat buiten ons hotel. Elke stap die je daar maakt is er al een restaurant maar de vis overheerst en natuurlijk kun je over eten maar dat doen we maar niet. Zo zou je voor 20 euro met zijn drieën al gegeten en gedronken kunnen hebben maar ons menu is toch wat duurder maar naar ons gevoel ook veiliger. Vooral la sal is een goede tent waar je op het strand kan eten met je voeten in het zand. Op een blaadje (van een plant) werd onze naam geschreven. En zo dineren voor wat meer centjes onder de ondergaande zon.

Wat ons opvalt in het verkeer is dat er heel wat brommers voor bij komen netjes helmpje op maar de kinderen zitten gewoon met de voeten in het boodschappen mandje en dragen geen helm. Inmiddels hebben we ons de hele vakantie ovrr verbaasd maar gisteren zagen we het toppunt. Een auto reed met aanhanger en jetski voorbij met op de jetski een klein kind en zo reden ze over de weg. Natuurlijk was ik te laat voor de foto ....