en toen gingen we dus op weg naar de jungle - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pino1974 - WaarBenJij.nu en toen gingen we dus op weg naar de jungle - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pino1974 - WaarBenJij.nu

en toen gingen we dus op weg naar de jungle

Door: sas

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

27 April 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Inmiddels zijn we weer in de bewoonde wereld maar ik moet nog even de afgelopen dagen updaten. ..

Donderdag vertrokken we heel vroeg ons hotel in de bergen om op tijd voor de boot te zijn die ons de jungle in zou varen. Zo vertrokken we om 7.30 uur direct na ons Engels ontbijt. Volgens de navigatie zouden wij ruim op tijd aan komen rond 11.00 (om 13.00 ging de boot) met wat hulp van de receptie stelden we de navigatie in. Zo reden we op ons gemak de berg af zoals we gekomen waren. Vreemd zei ik nog want ik dacht dat we zouden doorreizen ... Jullie begrijpen al dat we na 2 uur rijden en uiteindelijk in de bewoonde wereld wilden gaan tanken iedereen ons een andere kant op stuurden. Inmiddels hebben we besloten op het gevoel en de ouderwetse manier de kaart erbij te pakken toen een mevrouw ( kon ook een man zijn) vertelde dat we er nog wel 8 uur over zouden doen) . Ik kon nog net voorkomen dat ik een potje zou gaan huilen. ..

We besloten de berg weer omhoog te nemen want gezien de kaart was dat de snelste optie. Zo namen we de weg die wagenziek makende rit 2 uur lang weer terug... om wat tijd in te halen drukte alex flink t gaspedaal in we kende immers de weg. In bocht 334 ging t mis een klapband en zo stonden we daar. Ergens in niemandsland midden op een die we inmiddels al 3 x hadden gezien in een gevaarlijke bocht met een lekke band. Gelukkig hadden we een reserve wiel en zo stond alex in een record poging een band te verwisselen.

Bij de eerste pomp de reserve band nog even laten oppompen en toen verder.... bleek dat we de eerste afslag bij ons hotel hadden moeten hebben om de juiste weg te nemen naar onze nieuwe bestemming! !!!!
Alez hield vol dat de omgeving heel veel goed maakt en dat we ooit vast er om zouden lachen. ..maar ik zie dat moment voorlopig niet gebeuren. Zo kwamen we dus 4 uur later op de bestemming aan waar we voor de tweede keer deze vakantie de boot miste. Maar natuurlijk kun je met wat geld hier en daar alsnog met een andere boot mee. En zo gingen we alsnog 3 uur varen met de boot mee.

Volgens alex ben ik geslaagd in zoeken en boeken want deze locatie is wederom top!!! We worden vriendelijk ontvangen en verblijven in een houten huisje in de jungle. We frisse ons op (en dan ook echt met een ijskoude douche). Daarna eten we wat en spotten we wat eekhoorns en een mega tor. Daarna trekken we onze anti bug outfit aan en gaan we met onze privé gids bibi de avond tocht maken. Geheel geparfumeerd met citronella lopen we hem braaf bij te schijnen op de dingen die je wilt zien maar eigenlijk ook weer niet wilt weten dat ze bestaan.

Zo begint onze tocht om 20.30 volledig in het donker en spotten we wat monster mieren wandelende takken salamanders 1000 poot (formaat slang) schorpioen. Het is allemaal acceptabel. Je weet zulke dingen van te voren het is allemaal wat groter dan thuis en bij ons zit t veilig achter glas m.a.w ik was voor bereid. Maar dan gaat de zaklamp naar boven ons hoofd en kreeg ik het gevoel in een hitchcock film te zijn beland.!!! Ik heb echt 6x moeten kijken of het echt was en dit monsterexemplaar werkelijk bestaat. Een spin zo groot als mijn gezicht met van die ellendige harige zwarte poten en om te bewijzen dat dot niet fake was en er meer waren kwamen we later nog wat familie tegen.

Terwijl de een zo wat de boom in klom om zijn fotoreportage compleet te maken vloog ik bijna de jungle uit. Jullie snappen dat de avond wandeling voor mij zo goed als voorbij was en dat ik het liefst elke boom met een grote boog voorbij liep maar dat zou een hele uitdaging hier zijn.

Dezelfde avond denken we vlak bij ons huisje een kleine olifant te spotten voordat alex er achter aan rent voor de foto geeft onze gids aan dat het een miereneter is dit beslist niet vriendelijk is. Kyan was overigens geweldig stoer. Heeft in t donker zo laat nog heel wat km afgelegd en heeft nog de meeste insecten gespot. Hij zei ik moest wel bibberen maar vond t wel leuk! En dat allemaal op onze eerste dag in de jungle!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pino1974

Actief sinds 05 April 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 8086

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Mexico Mexiiicoooo

18 April 2014 - 07 Mei 2014

apenland

27 Februari 2016 - 30 November -0001

op zoek naar de kikkers van Costa Rica

Landen bezocht: