nog een dag junglen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pino1974 - WaarBenJij.nu nog een dag junglen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pino1974 - WaarBenJij.nu

nog een dag junglen

Door: sas

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

27 April 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Heerlijk geslapen ondanks alle laatste indrukken voor het slapen gaan. Ik inspecteer per minuut ons hutje maar is zo te zien nog steeds bug free. Moest wel van kyan iets voor de deur doen anders konden ze zo onder de deur door... (net zijn moeder, gek op dieren maar er zijn grenzen).

Op weg naar het ontbijt werden we aangevallen door een apen familie die het voor al hadden gericht op de zwakste van ons maar gelukkig hebben wij ook een baas onder onze mensen familie en joeg alex hun baas weg. Na het ontbijt liepen we 2,5 uur achter bibi aan de snik hitte in op weg naar de touwbrug. ( 1 dacht ik )Onderweg spotten we nog wat insecten en eekhoorntjes en genieten we van de prachtige geluiden van de vogels en gibbons in de jungle. Het is echt snik heet alsof je een marathon doet in de sauna echt vreselijk en dan die brug nog op.( blijkt er dus geen 1 te zijn ) Kyan huppelt werkelijk de bruggen over alsof het niets is hij beseft dan ook niet hoe hoog we hier aan het bungelen zijn maar goed het uitzicht is prachtig en ook dit is weer een mooi avontuur.

Als antwoord op mijn vraag of de spinnen overdag soms slapen en zich verstoppen hoor ik helaas dat ze ook overdag griezelig aanwezig zijn. Gelukkig heb ik na onze tocht geen spin gezien en gaan we daarna onder een heerlijk koude douche staan. We eten daarna wat en terwijl alex een dutje doet lezen kyan en ik een boekje op ons balkon met schitterende jungle geluiden op de achtergrond en fladderen de vlinders in alle kleuren om ons heen. Om 14.30 melden we ons bij bibi en maken we een tocht over de rivier. Het is hier prachtig. Door de droogte manoeuvreert de boot van links naar rechts tussen de boomstammen en stenen en zo komen we op een plek waar het bootje niet meer verder kan en gaan we aan land naar een zwemplek.

We klimmen en klauteren over de boomstammen en wortels. Ik geef boven aan de berg al aan dat ik niet afdaal voor een zwemfeestje midden in de jungle. Ondertussen zwermen er zo n 24 bijen om me heen die me helemaal gelijk geven. In Nederland maak ik me druk over de vermindering van de bijenpopulatie nou dat is sinds nu i 1 klap voorbij. Werkelijk overal zaten ze. Om ze af te schudden zou je dus kunnen gaan zwemmen. ... tja en wat doe je als dat ook geen optie is ??? Dan ren je de jungle in.. de weg weer af zoals ik kwam alsof ik bezig was aan een wedstrijd.

Ook kyan en alex gingen niet zwemmen veel te gevaarlijk hoewel kyan dat natuurlijk anders zag. Bij de boot hebben we daarom nog wat gepoedeld met onze voeten in het water. Dan is het genoeg en varen we weer terug. Tot groot genoegen zien we verderop een grote leguaan het land op komen. Nu dat gezien te hebben wil zelfs onze grote dieren vriend het water niet meer in. Ook weer opgelost!

Tijdens het diner maakte we kennis met de tapir. Hij kwam bijna het restaurant in maar gelukkig voorkwam het personeel dat door hem restant fruit te geven. Morgen zal hij er daarom vast weer staan. Net terug in het huisje stroomt de hemel leeg. Gelukkig hebben wij geen plannen en genieten wij van deze stortbui vanuit ons bed. De zaklamp ligt al klaar voor als het stroom uitvalt je weet maar nooit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pino1974

Actief sinds 05 April 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 8095

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 04 Maart 2015

Mexico Mexiiicoooo

18 April 2014 - 07 Mei 2014

apenland

27 Februari 2016 - 30 November -0001

op zoek naar de kikkers van Costa Rica

Landen bezocht: