Kalorieen verbranden in Manuel antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu Kalorieen verbranden in Manuel antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu

Kalorieen verbranden in Manuel antonio

Door: Pino 1974

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

14 Maart 2016 | Costa Rica, Manuel Antonio

Een mooie dag in Manuel antonio

Dus we staan vroeg op en nemen geen ontbijt en rijden om 7.00 uur naar t park. Onderweg moet er nog wel gepind worden maar helaas geen pinautomaat we kopen wel wat fruit brood koekjes en drinken voor in t park want daar verkopen ze niks.

Aangekomen blijkt geen pinautomaat in de buurt en moeten we terug .... Daar gaat ons vroege schema. Gelukkig zijn we snel weer terug 7.30 uur en parkeren we onze auto voor t park. Onderweg worden we een aantal keer tegengehouden door mannetjes die doen alsof ze voor t park werken en je op een parkeerplaats zetten waar je moet betalen. Omdat we ons goed hebben ingelezen weten we dat je gewoon moet doorrijden. Echt schandalig dus. Omdat ze gewoon op de weg gaan staan en je laten stoppen geeft Alex extra gas en moeten ze opzij springen in onze witte 4 wieldrive zijn we een klassiek geval van toerist. Van dit soort lui worden we altijd erg agressief.

Vervolgens ga ik in een Efteling rij staan voor kaartjes 16 dollar pp. Maar kyan is gelukkig gratis scheelt weer. Dan in de volgende rij om binnen te komen en dan is t park dus net om 7.00 open gegaan... Het eerste "wilde dier" blijkt een hert te zijn en loopt vrolijk naar kyan toe en geeft m een lik op zijn hand?????

Op t eerste zijpad treffen we wat brulapen. En na een flinke wandeling ( zien we een hert en een neusbeer) en met heel veel voorbijgelopen gidsen en toeristen zijn we na een uur of wat lopen oververhit geraakt. We wandelen naar een strandje voor wat afkoeling. Daarna volgen meer mensen ons voorbeeld maar zij liggen meer tegen de jungle kant aan. Dan komt de familie wasbeer vrolijk aangelopen halen de tas open van een mevrouw en rennen met z'n allen de bosjes in voor een koekjes snack. Ze zien er leuk uit en van dichtbij een foto maken mag allemaal maar o wee als je de plastic wilt weghalen dan gaan die bekjes open. En dat terwijl ik had verwacht dat de apen de boel zouden komen roven....

Ook loopt er nog een leguaan vlakbij en een vergrote cavia (geen idee hoe zoiets heet).
Maar dan komen de apen (witkop) en die zijn heel erg, van alle kanten worden de toeristen geplunderd ze ritsen gewoon tassen open en gaan er vandoor met de inhoud.
Ondanks dat we behoorlijk zweten dorst en trek hebben drinken we alleen, eten doen we hier echt niet...
Moet ik ook zeggen dat de mensen dit zelf hebben veroorzaakt, en ook al zie ik nu niemand wat geven, ze laten vaak hun tas toch onbeheerd achter dicht aan de rand vd jungle dat vraagt om ellende. Als dan de tas van een Amerikaanse opengeritst wordt terwijl zij in de zee ligt ren ik erop af en krijg ik een paar mooie witte tanden te zien gelukkig word ik geholpen door een andere vrouw die zand gooit en weg zijn ze voor even dan....
Op het moment dat we willen vertrekken doe ik kyan zijn natte short in een plastic zak ... Had ik nooit moeten doen... Er komt een aap gericht op de tas zo snel dat niemand t kon voorkomen en dat terwijl ik toch echt dichterbij de zee lag dan wie dan ook... Weg tas... Ergens in de jungle draagt er een aap een broekje maat 134 ! We hebben de tas gezien met de broek ernaast ergens hoog in de boom dat scheelt weer bagage...

We gaan weer wandelen nu hogerop... Echt als we vandaag geen kalorieen hebben verbrand weet ik t niet meer.... We horen dat er een moeder luiaard met haar jong dichtbij zit en besluiten te kijken op dat moment is ze toevallig zich aan het verplaatsen wat een heel spektakel geeft, zowel moeder en jong zijn goed te zien, ondanks dat ze best hoog zitten. Nieuwsgierig kijken ze naar beneden we maken foto's. Ook komen de doodskop aapjes in een grote groep voorbij die we goed op de foto kunnen nemen.
We gaan nog voor een uur of wat naar t strand en houden t voor gezien we zijn kapot van de hitte, wandelen, dorst/honger maar vooral van de indrukken het is goed zo.

Om 15.30 zitten we een paar meter verder op bij een eettentje waar we ons ontbijt/lunch/diner hebben en heeeeeeel veeeel drinken. Wat een fijne dag!
Voor vanavond eten we een boterham met Amerikaanse peanutbutter in ons huisje en hangen we wat in de hangmat. Zo hoort vakantie toch te zijn!