Adios hitte van Samara welkom fris monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu Adios hitte van Samara welkom fris monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Pino1974 - WaarBenJij.nu

Adios hitte van Samara welkom fris monteverde

Door: Saskia 1974

Blijf op de hoogte en volg Pino1974

11 Maart 2016 | Costa Rica, Monteverde

Adios hitte van samara welkom fris monteverde

Vandaag verlaten wij na 4 dagen snikhete de stranden van Samara.

We zaten op denk ik t meeste luxe resort van Samara. Het is een dorpje met surf dudes en muzikanten en rastafari's en een heleboel hostels en andere adresjes. Hier hoef je niet na te denken wat je aantrekt alles is goed als t maar weinig is want t is hier niet uit te houden zo belachelijk heet dat je alleen maar in de schaduw blijft. Gelukkig bezit ons huisje een airco en ventilator het is heerlijk fris in onze nieuw gerenoveerde kamer. Er is een groot zwembad met volleybalnet waar de Amerikanen hun lol op kunnen. Kyan verstaat ze totaal niet en speelt gewoon met ze een partijtje mee tussen de Amerikaanse walrussen wat ze natuurlijk soooo cute vinden.

De meesten hebben hier all-in en hangen om 9.30 aan de poolbar met een cocktail.
Ze zijn ook na een paar drankjes allemaal in voor een praatje en hangen met z'n allen de hele dag in t zwembad. Voordeel is wel dat de huisjes op t strand half staan en het is er ruim opgezet tussen de palmen en andere bomen daarom zijn er veel eekhoorns vogels en leguanen te zien. Bij t strand kun je hier heerlijk liggen bij het zwembad is t niet uit te houden ook in t water niet t is er gewoon belachelijk warm. Smiddags en savonds gaan we naar het dorpje waar je prima kunt eten door een Italiaanse invasie. Pizza's en ook op t strand zitten we overdag en savonds heerlijk met een fruitcocktail en aan goede gerechten met onze voetjes in het zand.

Op de laatste dag ontmoeten we een ouder echtpaar uit de omgeving new york die 2 weken geboekt hebben en zeggen dood te gaan als ze nog een dag langer moeten volhouden in deze hitte. We hebben ze tips gegeven dingen laten zien over t land waardoor ze enthousiast werden dat er nog zo veel meer was dan de hitte van Samara. Zulke lieve mensen en net zoals wij geen all-in concept ik zei dan ook dat zij de leukste mensen waren die hier waren. Ze nodigden ons uit om onze volgende vakantie naar Amerika te komen. Ze vertelden een scheepswerf te hebben in hampton waarbij mijnheer met kyan en Alex zou gaan vissen. Verder hebben ze een grote camper uit de verhalen bleek wel dat ze t erg goed hadden en dat we welkom waren. We kregen t adres en een visitekaartje en gingen na t ontbijt op pad weer een nieuw avontuur tegemoet.

En uiteraard weer een mooie reis door een prachtige natuur en dan houdt de weg op, verkeerde afslag genomen en staan we voor een oversteek waar er geen pont in gebruik is en dus op zoek naar de brug. Dan nog een gedeelte over een onverharde weg naar t dorpje santa Elena. We eten daar en gaan op zoek naar ons verstopte Lodges. En komen aan in een prachtige tuin met koeien,kalfjes, bananenplantages en cacao bonen. We hebben een huisje met verdieping en balkon en keuken. Volgens kyan t mooiste huisje tot nu toe. En ik me nog druk maken dat er geen zwembad zou zijn, maakt m niks uit dit was pas fantastisch na de kennismaking met de slome hond, koeien, kalfjes kan hij weer los als mini-Freek in t wild. Dus lopen we dezelfde middag door de tuin op zoek naar de mooie vogelsoorten van Costa rica. We leggen ze vast en onze missie is deze keer de callbird. We horen m wel maar we hebben m nog niet mogen zien.

Eind vd dag halen we bij de supermarkt boodschappen voor n lekker broodje chocopasta en een liter pak melk voor ons diner in ons hutje. En gaan lekker lezen, luieren in de hangmat op ons balkon, kwartetten rumicuppen en er is WiFi! Morgenochtend vroeg op voor de natuurpark wandeling en smiddags in de boomtoppen zwieren. Nu alweer zin in!